George R. R. Martin: A tűz és jég világa - A Trónok harca és Westeros ismeretlen históriája

1/24/2015

"Ember meg nem mondhatja, mit tartogat a jövő. De talán azzal, hogy tudjuk, eddig mi történt, valamennyien megtehetjük a magunkét, hogy elkerüljük az elődeink hibáit, vagy, hogy felülmúljuk sikereiket, és olyan világot építsünk, mely élhetőbb lesz gyermekeink meg az ő gyermekeik és az elkövetkező nemzedékek számára."


Nem titkolom - George R. R. Martin megszállott lettem, amint elolvastam a Trónok harcát. Utána szép sorban jött a többi rész, és bár a kötetek az 1000 oldalt is verik, volt, hogy két nap alatt befejeztem az éppen aktuális olvasmányt. Szóval kicsit rákattantam, ráadásul nem bírtam kivárni a sorozat új részeit sem, úgyhogy angolul, felirat nélkül töltöttem őket, amint elérhetőek lettek. Nem gondoltam, hogy lesz még egy olyan sorozat, mint anno a Harry Potter, ami ennyire el tud kapni, de úgy látszik, mégis van remény. De a könyvekről majd egy külön posztban áradozom, ha végre összefogom a gondolataimat róluk. Addig is, maradjunk ennél az új kiadásnál, ami állítólag a rajongóknak ugyebár kötelező lenne. Nem tudom ki hogy van vele, de az ilyen külön albumok, összefoglalók, egyéb melléktörténetek nekem kicsit mindig gyanúsak. Láthattunk ilyenre példát A hobbit esetében, de vegyük nyugodtan a már említett Harry Pottert, hiszen ott is több ilyen kiegészítés piacra került, mint A kviddics évszázadai, Bogár bárd meséi, stb. Ez kicsit olyan nekem, hogy: "Bocs srácok, hogy most éppen nincs mit olvasni, mert vagy befejeztem a sorozatot és nem lesz több rész, vagy még éppen írom a következőt, szóval addig legyetek türelemmel és kössétek le magatokat ezzel." Ráadásul ha megnézed ennek a hatalmas albumszerű, Martin-könyvnek is az árát... hát, még jó, hogy éppen ültem  és dőltem hanyatt mikor felfogtam. Nem éppen pénztárcabarát azt nyugodtan mondhatjuk. Szóval kicsit szkeptikusan nyitottam ki. DE. Basszus, ez tényleg össze van rakva. Átgondolt, szépen szerkesztett, izgalmas történetekkel és információkkal, amiket eddig nem ismertük, vagy éppen csak utalásokat olvashattunk róla az eddig megjelent regényekben. Például megismerhetjük a Targaryen -ház bukását, a híres sárkányokat, hogyan és hányszor buktak el családok... körbenézhetünk egész Westeroson, de még a Falon túl, és a Nyár-szigeteken is. Minden általunk ismert háznak olvashatjuk a történetét. Családfa, pajzsok... szóval van itt minden. Nekem személy szerint egy-egy illusztráció kevésbé tetszett, de ez már ízlés kérdése. Szóval bár szkeptikus voltam, engem megnyert ez a nagy, albumméretűre szabott kiadvány. Izgalmas, szép, sok-sok információval... hihetetlen, hogy mennyire ki van ez az egész világ találva. Ettől függetlenül A Hét Királyság lovagja - Történetek A tűz és jég dala világából, ami szintén egy mellékszál az ismertek mellett, és ami valóban egy regény, már nem érdekel. Ebből sokat tanultam, jobban megismertem a Martin által alkotott világot, de nem a Hét királyság lovagjáról akarok olvasni, hanem kérem a következőt, a hatodik részt. Tessék végre megírni. Ahogy a Sárkányok tánca véget ért... nem fair, hogy ennyire türelmesnek kell lenni. Olvasni akarok!

You Might Also Like

2 megjegyzés

Popular Posts

Like us on Facebook

#HarryPotter #JimKay #Hogwarts #BackToTheHarryPotterWorld

Szerző: Making Classic Pop2015. december 9.

WeHeartIt